Saturday, December 3, 2011

La restaurantul lui Jamie Oliver din Londra

Mânată de această umană şi feminină curiozitate,

m-am dus

în Londra în două dintre locurile ce-i poartă semnătura: celebrul Fifteen, primul său restaurant, şi Barbecoa, măcelăria făcută în colaborare cu bucătarul Adam Perry Lang.

Bineînţeles că nu Jamie gătea la Fifteen. :) Fifteen are un concept frumos, Jamie adună aici tineri defavorizaţi şi îi pregăteşte pentru a fi bucătari. Fifteen nu e nici pe departe un restaurant de fiţe. După cum îl ştim pe Jamie din cărţi sau de la tv, nici n-ar avea cum. Cel puţin în partea cu trattoria unde am stat, atmosfera era foarte relaxată.

Mâncarea a fost absolut excelentă, exact cum mă aşteptam - gusturi echilibrate, fără stridenţe, foarte aromată, cu ingrediente de cea mai bună calitate.

Am luat un

peşte

(pollock) cu un sos alb cu ierburi şi cu linte, aromat, care-ţi lăsa impresia de mâncare foarte bine făcută. La fel şi porcul la cuptor cu ţelină, cartofi şi pesto de rucola. Cea mai bună a fost însă panacotta cu pere în vin. Extraordinară.

Aici e secretul lui Jamie cred, pe care îl transmite şi învăţăceilor săi - cum se combină aromele, cum compui un gust excepţional fără cine ştie ce fiţe şi sofisticăreli.

De la măcelărie am luat carne pentru acasă, o friptură maturată de vită (Rib Eye). După cum ştiţi, prin învechire gustul cărnii devine foarte intens, aromele devin mai puternice şi carnea mai fragedă. Parcă mi-l aminteam pe Jamie cum o punea pe grătar în emisiune, cu puţine condimente. Aşa am fpcut şi rezultatul a fost delicios - întotdeauna, dar mai ales la vită, calitatea cărnii este vitală.

Devenit simbol cultural, Jamie nu-şi dezminte brandul în bucătărie. Mă bucur să aflu că e autentic şi nu doar că scrie

cărţi de bucate mişto

şi dă frumos la TV. Şi, când îmi voi aminti de panacotta aia, mă voi duce repede la

Cu Jamie în Italia

să văd cum se face. N-ar fi prima oară când reţetele amicului Jamie

se concretizează

pe Bookaholic. Mai ales că vine Crăciunul,

o carte frumoasă de bucate

nici că poate fi un cadou mai potrivit.

Cristina Foarfă,

Bookaholic.ro

Sursa: http://www.gustos.ro/

No comments:

Post a Comment